Friday, January 16, 2015

KPOP Scandal. Do I even care?

yup.
itu soalan yg 1st kuar dlm paler otak bila terbaca pasal isu kpopop yg baru ni.
sape yg kenal aku, msti dy tahu aku ni minat tahap mana kt kpopop nih.

aku minat?yes minat. tp kenapa leh kuar soalan camtu?
sebab aku sendiri xsuke bila kpop jd menular. hahaha
ye la..klo aku gila sorg2 pon xpe. xde org suke lagu yg aku suke pon ape de aku kesah.
aku dengar pkai earphone hokey.
tp tula nk buat cemane, xleh nk deny psl kpop ni makin fofuler. mkin ramai org dengar.
biaq p la xpaham sepatah pon,janji kpop katanya..choii.

tp,as a kpopopers,aku faham reaksi budak tu.
kenapa dia pergi,kenapa dy boleh ada ats stage.kenapa die dipeluk.
seyes, aku faham.
eh,bukan aku nk ckp tu betul. nope nope nope.
tp aku nk kata, aku FAHAM.
sebab aku pernah teringin mcm dia..hahahahaha
heyyyyy bukan dipelok la..tp dok dekat dgn org yg aku suke.
bertahun kot dok layan lagu depa.dok layan variety show depa.dok terkinjakinja try ikot step tarian depa.
tiba2 depa nak dtg Msia,siap ada pass naik stage lg utk aku,special. sapa mahu tolakkkkkkkk.

tapi bila jadi issue (wlaupon realitynya,benda ni pernah berlaku sblm ni),
semua jadi x sedap. semua jadi haru. semua jadi parah.
semua nk menyalahkn. semua nk berkata2.
tapi adakah semua yg dok berkata tu faham? nope,i bet, X langsung.
bahkan xpernah nak try utk faham tntg ape jadi masa tu.
semua jd dlm sekelip mata. sekelip mata.
tak ada kontrak sebelum naik stage yg kata "U will be hugged on stage, be well prepared please"
choii,x ada semua tuuuuu.

bila jd issu, siap nk ade hukuman penjara,
Ya Allah. kesian budak2 ni.
nmpak gmbr mcm budak2 u je tu. insyaAllah masa masih panjang untuk mereka berubah.
masih jauh perjalanan masa depan dorg.
wlopon hanya 6 bulan.status after 6months masih bekas banduan hokey.
rekod dorang x akan bersih.
pendek kata,tu sume, in a trial to "ruin those girls' future lives"
no no no good.

hukum lah. tp hukum dengan sewajarnya.
kalau takat nk hukum sebab takut orang mengata jabatan agama xbuat kerja, or pandang remeh hal mcm ni, please don't proceed with the jail thingy.
sebab kalau nk tengok jabatan agama betoi2 buat kerja, dah lama program makcik pakcik nyanyi bergedik atas stage smbil peluk2 tu xkuar kt tv.
klau betoi nk cakap "lebih jijik dari peluk anjing", tolong jijikkan jugak adegan2 pelok yg dalam derama derama melayu (yg of course sesama islam) tu. itu lagi jijik.

p/s-kalau depa buat salah boleh dimaafkan dengan hanya mintak maaf, kenapa budak2 muda ni x boleh?


No comments: