Sunday, July 3, 2011

untuk 4 tahun lagi..

perjalanan ini untuk 4 tahun..lagi..
mampukah aku bertahan
andai baru 2minggu berlalu dan aku bagai si gila yg mencari diri?
mampukah aku?..mampukah..

keseorangan dalam arena ini..
cuba mendidik diri menerima seadanya..
cuba mencari penyelesaian sendiri..

apa guna mencuba andai hasilnya kosong?
apa nikmatnya mencari andai hasilnya tak kelihatan?

aku mula benci..
aku mula menyendiri..
bila kehidupan bukan seperti yang diimpikan..
bila pertalian bukan seperti yang aku gambarkan..
bila kemahuan bukan seiring dan sejalan..
bila keinginan diri ditidakkan..

aku ingin melarikan diri..
mencari tempat berlindung..
tetapi tiada bahu sudi menghulur..
tiada kata sudi menghibur..
tiada duit mampu menghalau segala kekosongan..

akhirnya aku hidup dalam kesempitan..
meluahkan kepada dinding yang tidak mampu berkata-kata..
ramai bertanya tapi hanya dinding penghias bicara..
ini adalah pekung dan aku tidak cuba membuka pekungku..
aku biarkan ia di dalam hati..
namun ia mula memakan diri..
menyakitkan diri sendiri..
menyusahkan mental sendiri..
dan aku tahu,
memberontak mungkin bukan jalannya..

aku sakit..sakit semuanya..
sakit hati,
sakit jiwa,
sakit otak,
sakit mental,
sakit mata,
sakit kaki,
sakit tangan,
sakit jantung,

tapi,hanya aku mampu menyembuhkan diri sendiri..

mungkin ini lah saatnya..
aku perlu kembali ke jalanNya..

4tahun lagi..mampukah..

Wallahualam.


No comments: