Friday, January 11, 2013

aku pon boleh jadi malas.

title pon dah tunjuk

ceritanya
aku dah malas
nak
angkut air
SORANG-SORANG

awal-awal dulu
semua pakat balik awal
kalau ada air kat tong
semua ramai-ramai angkut air

sekarang
masing-masing mula malas
saje carik alasan balik lambat
dari kelas
sebab malas
angkut air

yang balik awal pon
buat tak tahu
balik rumah
terus msuk bilik
dengar lagu,
melalak sorang-sorang

bila aku balik
aku ambik baldi
nak angkut air
dia baru nak g siap pkai baju
nak tolong
segan la tuh

hari ni
dia balik awal lagi
tak ada kelas
air dalam kolah,
kering
aku ambik baldi nak angkut air
dia buat-buat senyap
dalam bilik

sedih
sakit hati

air nak guna
tapi malas angkut

malam ni
aku malas
angkut air
untuk esok pagi

aku,
1 baldi dah lebih dari cukup

lantak kau,
tak cukup air pagi esok,
angkut lah air sendiri
bersama penghuni
Sri Melaka yang lain.

GUNA.AIR.NAK.ANGKUT.MALAS.DASAR.PEMALAS.YANG.BUAT.AKU.PON.MALAS.
BAIK.AKU.TAK.BUAT.TERUS.DARI.TAK.IKHLAS.



No comments: