Monday, December 12, 2011

bila family besar bertemu..

11/12/11, aku ade family day..versi utara..keluarga sblah mak aku..
majlis ni adalah kali kedua diadakan..first time masa thun 2006 kot..
yg 1st buat kt perlis so kali ni dorang rancang buat kt KL la plak
sbb rmai dok kt KL n time ni cuti skolah..

fmly aku yg perlis ni,aku xrapat sangat sbb dr kecik dok kt kelantan..
so no wonder la aku rapat ng spupu2 kelantan..as well as spupu aku yg dekat (perlis punye)..
spupu spapat yg jauh,aku kenal tok sedara,nek sedara,dua pupu je kot,yg kecik2 tu humphh~
so fmily aku ni mmg datang la sbb mak aku ni rapat ng pak2 n mak2 sedara die..
coz dy ni generasi awal..mak sedara blom kawen mak aku dah kawen dulu..haha
spupu2 dia aka bapa/mak sepupu aku ade yg lagi mude dr aku n siblings..kui3..yg sebaya pon ade gaks~
tp xde hal la kan..yg lelaki tu bley la cuci2 mate..hahaha..encem2 babe!..kah3!..bajetlaa~

kt KL ni ktrg wat kat umah aka condo tok sedara aku kat sentul..Casa Idaman ke hape ntah namenye..=P
wat kt tepi kolam condo tu (area mcm ala2 open hall laa tp mmg open giler..kui3)
ade sket2 persembahan kugiran secara langsung (live band)..siap ng penyanyi dorang skli..
katenye band tok2 sedara aku..tp heran lak aku penyanyi dia tu (merangkap MC) dok citer psl diri die, (cmne dy bley terjebak ng band ni~~..dapat jumpe idol dy sejak kecik yakni Bakri Ibni (pemain bola sepak Msia aka Tok sedara aku aka Tok Teh Kri)..dy dok citer pasal dy bersyukur giler..=S..smpai skrang aku dok heran lg ape motif die..=\

makanan-OUT!..*geleng paler*
xsedap!..huk3..aku xtaw la mmg jenis orang kelantan makan manis atau makanan tu langsung TAK manis!..lepas post mortem kat umah aku neh mmg ternyata makanan2 tu mmg xmanis langsung..(mgkin sbb rmai org tua2 yg xleh mkn manis kot..) =S

tp ok la gak mjlis ni...
bley gak kenal2 ng adik bradik (style org utara) n sedare mare (style org KL)..
tp yg lgsung xpenah nmpk muke,ade la muncul..
[p/s-ade gak terpikir,msti ade yg jenis gile konsert mcm aku..=P..aku rela dorang TAKTAW)
naseb baik aku takyah nyanyi tadi..=S

so after makan2 n tayangan gmbr2 sume,ktrg pon bersurai~~~~~

p/s-what can i say..memang terbalik kuang dr famly day versi kelantan..=S..takat makan2 ni,versi kelantan mmg tiap2 bulan ade..=P..coz utk versi kelantan family day means 3hari2malam..=)..tp aku paham,nak buat versi yg same ng org2 perlis,mmg xjadi la..taste dorg tinggi sangat!..klo kelantan tu mmg DUIT ialah aset terpenting..=P

notakaki : belom decide bila plak balik kelantan..mybe lusa..=P..jom tgk Ombak Rindu..lalalala~


No comments: