Saturday, December 25, 2010

Cacatan Jelajah Malaysia Day 1-Terengganu dan Kuantan

ok,arini aku nak start tulis ape yg berlaku pd aku slma 10 hari sesi jelajah Malaysia..hehehe

DAY 1
family aku bertolak ke Kuantan pd pkol 1.30 ptg sebab adik aku yg amek SPM last paper dy pkol 12.30..
sebab nk jalan2 sangat,so,my family decide nak lalu jalan pesisir pantai,
yakni melalui negeri terengganu instead of melalui gua musang n sooo onnn...
so,dengan menaiki Pajero,kitorang lalu Kuala Terengganu,,
bila sampai kt KT,baru aku sedar rupenye dah lama aku tak pergi ke KT..
dulu selalu sangat pergi,,family aku dulu wat family day kat Cherating..
and my family pon suke tidor kt Anggulia Resort,KT time ujung minggu,,
ye laa,,tima anak2 sume kecik2 lagi kan..
pastu,searus ngan pendeveloptman pemikiran kanak2 zaman sekarang,
kitorang beralih ke resort2 di selatan plak..
bukannya sebab sana pantai lagi cantik ke hape..
kt selatan lg la tak boley duduk...cume dorang ade kolam,,
zaman skunk mana ada dah budak nk mandi pantai,,kolam je sume..=.="
hmm...memang banyak sngat pembaharuan kat KT sejak pertukaran tampuk pemerintahan,,
bila la kelantan nak maju cmni..ops..
KT dah maju sangat!..aku cume ingat balai polis je..
tengok2 balai polis dah tenggelam dek bangunan2 baru..wahh!
ok,sambung ke cerita jelajah
lebih kurang pkol 9 malam,kitorang sampai ke area kuantan..
then,kitorg carik la east coast mall,makan n solat..
yg lawak,kitorang makan nasik yg dibekal dr umah,dalam keta yg gelap kat parking east coast mall..dang!!
pastu ngan selamber kuar dr keta n jalan2 dlm mall..hek3..saje bg cukup syarat datang..haha
then,abg taza,(cousin my father),datang amek ktrang..
kitorang bermalam kt umah dy malam tuh..
sleep for energy for the next day!

p/s-aku alami kesusahan utk tidor mlm tuh sbb dah lama tak tido awal..ehek3~
last2 dpt gak tido tp aku xsure pkol baper..weeeweee...


end of the day~

No comments: