Tuesday, December 28, 2010

Saya Blogger Kelantan

aritu ade la jenjalan jap kat blog2 yg saya folo,,
dah boring sesangat takde org layan kt fb..haha..

tekan la blog yg mmg slalu dijenguk 
(kot2 ade kontest baru..hahah)
MEMANG ADE!..
pergh,ape lagi,,serang!~~
tp xley nak bagi link lagi sebab kena tunggu selasa daaa...
ok,dah selasa..mari menulis!yeah~

nak tahu lebih lanjut tekan sini--> Blog Pilihan Malaysia

tu dia ada tanya,nama apa..
ni nak cakap la,,nama glemer tu banyak sangat..
lain orang lain panggilannya..adehh..
tapi nama yang saya nak bagi, Farahin Sabri <-bajet glemer arr..haha

saya ni wat pengetahuan sume,blom lagi kawen..single mingle..-.-
xtaw la ape motip En.BPM tanya soklan ni..=.="

cara nk hubungi saya banyak..
tapi prefer FaceBook je la sebab ari2 bukak..
nak Twitter pon boley,
email jugak takde masalah..
nombor phone..ha,itu ade masalah..haha..

saya dok kat Pasir Puteh..
strategik la gak daerah ni..kekeke..(puji daerah sendiri..hahaha)

nama kampung ialah Kampung Sri Aman..
dekat la jugak ng bandar Pasir Puteh,
sape2 yg agak2 nak datang lawat Pasir Puteh ni,helo jek,,eh,roger je kt FB..^^

ha!..ni part yang aku paling suke!..ape yg menarik!
aku suke sebab ramai sgt yang tak kenal Pasir Puteh,-.-
ni nak promot sket Pasir Puteh biar korang tahu sebenarnya Pasir Puteh ni banyak gak tempat lawa
(actually lama jugak aku nak pikir tempat2 ni..oh,banyak rupenya..hahah)

first attraction of Pasir Puteh ialah TOK BALI..yeah!~
saje aku pilih gambar sunset biar terpegun sume..h0hoh0ho...

ni plak fishing port dia
for info,Tok Bali ni pengeluar ikan terbesar kat Malaysia!..hebat x?..kekeke

ha,ni sket bahagian pantainye..
dia ade dua pantai,
satu sebelah sini,dan yang satu lagi seberang jambatan.
tengok balik gambar sunset tuh..

Tok Bali ni kira special sangat bagi orang Pasir Puteh,
sebab pantainye yang cantik!
kalau nak buat reunion ngan geng2 skolah mesti kitorang datang sini..
best sangat!..memang seswai utk family outing..
saya rsa xyah crita pnjang2 la kan..
sebab dah namanya pantai..hahaha..
(padahal dah 3 gmbr saya upload..kui3)

next destination ialah JERAM PASU!yeah!~
woah!!..mesti korang takut kan tengok gambar nih!..nampak laju giler airnye..haha..
dun wory,,air teh tarik tuh tak wujud pon hari2 biasa..
ni gambar time musim banjir sbab tu air laju n kalernye pon menyelerakan..haha..

ha,hari2 biasa macam ni la rupenye..
amacam?jernih tak airnye?
tapi ni gambar time orang tak ade..tipu tuh sume!..
tempat ni sentiasa ramai orang especially family..
pondok kuning tu baru dibina utk tampung orang ramai datang..hehe
baru kelmarin saya pergi ngan family..
maapla gmbar air terjun saya tak sempat nak snap..kekeke
jeram ni 10minit je dari rumah saya..hehe
nak pergi?..tengok cara contact kat atas..>,<

for info,kat Pasir Puteh ni banyak Jeram!..
Jeram Pasu,Jeram Linang,Jeram Mok Nenek a.k.a Jeram Mengaji,dan macam2 jeram lagilah!..
tapi saya crita psl Jeram Pasu je la ehh..yg lain2 saya kasi gmbar je..
biar kamu sume menikmati keindahan jeram2 itu 
tanpa perlu membaca ayat2ku yang poyo-poyo belaka..hahaha..

betul!..ni gambar edit..tp cantik kn??..
ni JERAM MOK NENEK a.k.a JERAM MENGAJI
jangan tanya macam mana boley dapat nama pelik tuh..
saya pon tak taw..huk3

ni lak JERAM LINANG..cantik wooo tempat ni...
bukan sebab nak promot ke hape tp jeram ni seyes lawa seyh!!

ha,tu je saya tulis..
wahh,,panjang jugak entry aku neh..keh3..
maaplah sape2 yg bace tuh..
arap2 bersabar,,jangan dihempas laptop anda ke lantai..
bagi kat saya lagi baik..
ade jugak pahala..kekeke

selamat membaca!



6 comments:

Misz Nuriz said...

dekat doh tu ngn umah kito..mache..
hehehe

Syamiza Hadi said...

jenguk2 n folow blogger klate..

jom singgoh blog mija..
ado contest menarik,,;)

http://miejuzsamoza.blogspot.com/2010/12/contest-mija-yang-pertama-insan_27.html

FarahinSabri said...

@nuriz-aloh,tingga la ling demo,nok baco etek..hehehe..
@syamiza-kalau org tersyang tu artis boley x?..kekeke

Unknown said...

salam perkenalan..saya rozuan..singgah kt blog oghe klate..hehe..jom singgah blog saya gak..

amalinazlan said...

salam perkenalan oghe pasir puteh. :)

Anonymous said...

salam...xfaham sgt dialek kelantan. leh la aja pasni yek..