Wednesday, December 29, 2010

Cacatan Jelajah Malaysia Day 4-KL

DAY 4
ok,kami tidur di rumah Ayah Han di Putrajaya..
kebetulan Kak Ngah a.k.a sepupu aku n family dia ada jugak kat rumah tuh..
so,meriah la sedikit sebanyak..haha
dari dia la kami dapat tahu yang rumah keluarga Cik Su aku kat Shah Alam ade wabak demam campak..
WARNING!..kitorang sume satu family xpenah kena..opss~
(seram gak bila terpikir psl aku akn kena penyakit ni time dewasa..wargghh!!!)

plan sebenarnya nak tido kt umah Ayah Han 1 malam,,
dan kat rumah Cik Su bermalam2..(hahaha)..tp dah kena wabak tuh,kami tak taw nak ke mana..=.="
Kak Ngah ade cakap pasal pameran batu pelik kt putrajaya..
alang2 dah ade kat sana n tak tahu plak nak pergi mana,
kitorang pon prgi laaa...
macam biasa,acara sesat xley lari..walaupon ade GPS..,-.-"
ehem,berbalik pda criter pameran,
pameran batu pelik,ok jugak la pamerannya..cuma kurang publisiti..huhu...
pasal batu2 meteor n suma batu2 yg aku tak penah tengok..-.-
pameran haiwan kat bawah tuh gempak jugak..
haiwan diawet dan dipamerkan..aku cakap pasal haiwan betul diawet ok!
badak,anak gajah,rimau,tapir,tupai,,ape lagi, tikus pon ade!
berbaloi la untuk rm2 ringgit tiket masuk..
walaupon aku rasa sistem keluar masuk tak ketat langsung,tapi bayar la jugak kan..haha..

lepas dok situ ntah brapa minit,kitorang bertolak ke arah KL..
atas keta,dok bising nak pergi mana..
mak aku nak pergi The Mall sebab dy penah beli beg kat sana..ye,sebab tu je..
aku n adik2 senyap je kat blakang..ikut je drebar nak bawak prgi mana..
abah aku ajak pergi Sogo,ok fine..
sebelum tu!,kitorang g makan kat kampung baru,,as usual,makanan kat sana tak mngeciwakan
kembali ke tajuk td..ehem..aku ni tak suke pgi sogo..sebab aku tak sume tempat ramai orang!
tapi,erm..ikut je lah..
kejap je dok kat sogo,,malas nak jalan..=.="

pastu kitorang ke umah abang aku kat Jalan Kuching..
lepak kat situ sampai malam..kekeke..
nseb bek housemate2 abang aku xde..sume ade keje..sorg balik kg,sorg lg kursus.
dalam pkol braper ntah,kitorang bertolak ke I-City,Shah Alam..
1st time nih aku g sana..haha..
tp,aku rsa I-City dah tak cantik macam yang digembar-gemburkn..huk3..
dalam tak cantik tu,cantik la jugak..kekeke
aku sempat tengok Aizat wat sound check kt I-City tuh..
latihan utk show esok,alaa,,yang konsert ria Astro pe bende ntah..

kitorang sampai kat putrajaya around 130a.m..kekeke..
sian kat tuan rumah,,,mianh!!..
ngan abang aku skli kena angkut tidor kat ptrajaya..hek3..
so,berakhirlah episod ke 4..hmmm~

photo of today..jap nak carik~~~

cilok from en Faizal Samsudin's FB..
i'm sad coz i was not able to join..
pejal-hey dude!,,i'm still in jeles mode ok!..=.="

da!

No comments: