Saturday, December 4, 2010

Random and Crazy =.="

sudah 2 3 hari fikir,apa aku nak postkan kat blog aku ni..tapi tak terdapat2 pikir..hm...


mungkin einstein pon mengalami masalah yang sama macam aku ketika nak pikirkan teori cahaya dia..
sebab tu rambutnya putih tak hitam-hitam dah..sibuk sangat sampai nak cukur misai pon tak sempat..atau mungkin dia tak ada Gillette Fusion ProGlide,best shaver ever kononnya.


mungkin kepala otak dia sel-sel bersusun macam ni..nampak kemas tapi sebenarnya kalau ikut kerajaan Hong Kong mesti tak dapat kelulusan sebab melanggar hukum Feng Shui..kat Malaysia aku rasa memang dialu-alukan..ye lah pembangunan kan penting..untuk menjana ekonomi yang mapan dengan menaikkan harga RON97..harga rokok naik aku tak kisah kerana aku tak hisap rokok.

mungkin tak lama lagi binatang yang naik kereta kita sebab kita tak mampu nk bayar harga minyak.baca elok-elok..aku tulis 'naik' bukan drive..nanti kereta-kereta yang kita beli mahal-mahal sume jadi pameran macam pameran cheng ho kat kota bharu.

guna benda alah ini pon boleh bila dah tak boleh guna kereta..tapi kat malaysia ni mana nak cari..takkan kena pergi sunway atau genting highland baru boleh bergerak..err,,nak pergi genting tu macam mana pulakk..=.="

harga rokok naik,mungkin makcik ini sahaja yang perlu risau. perokok tegar ini makcik..kekeke..

dan bila tertekan dengan keadaan ekonomi yang mapan ini,orang ramai mula mencari kerja yang berfaedah seperti menyiarkan iklan menggantikan papan tanda.
dan

pemimpin tersohor mula berbaik-baik dengan binatang supaya senang untuk tikam belakang atau sembelih dengan cara halus..

ataupun mungkin juga manusia mula cuba untuk menjadi seperti binatang yang tak perlu fikir masalah apa yang bakal timbul atau siapa yang akan sembelih mereka nanti.

manusia akan bergaduh sesama sendiri untuk menentukan siapa yang layak menjadi binatang paling hebat a.k.a binatang paling senang disembelih

mungkin juga ada yang berkawan dengan binatang paling ganas supaya manusia lain tidak mampu untuk menikam belakang..tetapi akhirnya binatang itu yang tikam belakang mereka.

para media pula berpusu-pusu mendapatkan shot terbaik..untuk diuploadkan ke facebook,dan di komen serta di'like'

namun manusia sejagat mula berputus asa..mereka mula hidup berasaskan kegembiraan dunia sebelum menempuh akhirat yang memang sudah menanti. warga emas mencari kegembiraan dengan melakukan perkara yang selama ini mereka dihalang untuk lakukan.kata orang lepas gian.

yang muda remaja pula mula menghalimunankan diri.

lalu,manusia mula mencari tempat baru untuk diterokai dah ditakluk.dengan harta yang banyak,tak mustahil bukan.

beban yang dipikul manusi semakin berat dan berat dan berat dan berat dan berat dan...

kemudahan mula tak masuk akal..sama ada semakin banyak atau...

sikit.

justeru itu,manusia mencari kehidupan baru

dan manusia mula mencari keamanan dan kebebasan..
kitaran ini bermula sekali lagi.

**************************************

these are random pictures taken from the net..i am a
=.="

credit-the owner of the pic


No comments: