Sunday, December 26, 2010

Cacatan Jelajah Malaysia Day 2-Johor

DAY 2
after tidur di rumah cousin my dad malam tu,
kami bertolak pada pkul10 pagi menuju ke Johor Bahru..
tapi,as usual,kena la guna jalan kampung,
mksudnye bukan highway la..hehe..
nak lepas pahang tu pon satu hal gak...
besar rupenye pahang ni ehh..huk3..eh,aku tahu laa...aku blajar gak geografi laa..
perjalanan merentasi pahang xde per criter sgt pon..
(sebab aku tido sepanjang jalan..muahahah!)
kat rompin,kitorg nampak satu kedai cendol..
perghh!..terbaik ah cendol dia..kamu sume patut singgah minum cendol kat kedai dia..
tu pon kalau pergi laa...

kami pon tiba la di endau...pinggir pahang-johor..
jalan mana kitorang amek aku pon dah tak ingat..hehe..
excited giler bile nmpak tanah singapura..aku xpenah tengok ok! =.="
kitorang smpai kt Danga Bay pd pkul 3 ptg..
masa tu,,wah3!..sume lapar nih!!
so,again,kitorang makan la dalam keta,kt parking lot danga bay sambil org ramai tgh tgk..=.="
pstu kuar dr keta dengan selamber jalan2 kat sana..
tapi sori to say,aku rasa tak ade apa2 pon kat sana melainkan bot2 mahal..
mungkin kalau malam lagi hapening kot..nasibla xdok sampai ke malam..huk3..
pastu pusing la ke Pasar Karat (menurut kata cik GPS)
upe2nye Pasar Karat ni bukak pkol6ptg..
kira mcm kat tempat aku gak laa...DownTown..pkol10malam baru bukak..uhuk~
so,pusing ke City Plaza..jalan2 kat sana..
kononnye nk tunggu smpai pasar karat bukak la konon...
6.30-eh,asar n zohor blom semayang!..
dang!carik surau!
after sesat segala,jumpe la masjid..
tapi nak jadi criter,kitorang terlepas cabang ke masjid!
ape lagi,pusing la...
km terus je pergi terus dgn harapan nanti nmpak balik masjid tuh...
aik,,flyover pergi mna plak nih?
DANG!,,kitorang masuk jalan nak masuk SINGAPORE!

[[bahagian setrusnya saya buang sbb blog ini boleh diakses di seluruh dunia..apekahh~]]

what i can say here,
nasib baik sume ahli kuarga aku bawak IC,,kalau x,mmg dicop pendatang asing tanpa izin!

after kejadian tersebut,aku n family jdi trauma!,,
seyes aku xmau datang johor lgi!..huk3..
my dad ajak pergi Pasar Karat jap,,
kalau ikutkn family aku mmg nk terus ke Melaka,,
tak mau dah dok di Johor..
~tiba2 masuk transit to Woodland,,,tanpa ade signboard atau warning!!..huk3..~
after pergi Pasar Karat yg aku rsa xde ape2 pon,-.-"
kitorng teruskn perjalanan menuju ke Melaka..

berhenti si RnR,makan n solat..
plus,tidor kt situ jugak coz my dad xlarat nk drive..

happy 7th anniversary TVXQ!

No comments: